9 Temmuz 2014 Çarşamba

Japon Bahçesi



 Geçtiğimiz hafta sonu İstanbul'daki aşırı rüzgar kendimi deniz, kum, güneş üçlüsüne bırakmamı engelleyince ben de kendimi Baltalimanı'ndaki Japon Bahçesi'ne attım. Japon Bahçesi İstanbul'un Japon kardeş şehri Shimonoseki tarafından kardeşliğin 30. Yılı şerefine yaptırılıp bize hediye edilmiş. Japonya'ya özgü ağaçlar, minyatür şelale, tahta köprü, gölet ve lotus çiçekleri... Çağlayarak akan suyun yanında gözümü kapatıp biraz meditasyon yaptığımda yenilenmiştim. Japon bahçelerinin en önemli özelliği ayak bastığınız an nerede olduğunuzu unutuyorsunuz ve çıktığınızda ruhunuz yenilenmiş oluyor. 



Gölet



Lotus


Minyatür Şelale


Japon bahçeleriyle ilk tanışmam birkaç yıl önce 1 yıl kadar yaşadığım Taşkent'te olmuştu. Şehrin ortasında yapay bir gölün etrafında küçük bir cennet gibiydi. En güzel yanlarından biri ise serbestçe dolaşan çeşit çeşit hayvanlardı ve ben özellikle tavuskuşlarına bayılmıştım



Hici ile Taşkent Japon Bahçesi'nde


 Baltalimanı'ndaki Japon Bahçesi'nin en büyük eksiklerinden biri alanının çok küçük olması, canlı hayvanların olmayışı ve şehrin ortasında böylesine turist çekebilecek bir yerin tuvaletinin bozuk olmasıydı. Girişin ücretsiz olmasının da bir anlamı kalmıyor bana kalırsa. Özellikle Taşkent'teki deneyimimden sonra beklentilerimi karşılamasa da yine de iyi ki bir Japon Bahçesi var İstanbul'da diyorum. Benim gibi fotoğraf meraklısıysanız özellikle bahar aylarında kiraz çiçekleri açtığında gitmenizi öneririm. Ben de öyle yapacağım :)






Eğer İstanbul'un karmaşasında biraz sakinlik, dinginlik ve huzur ararsanız tek yapmanız gereken yolunuzu Japon Bahçesi'ne düşürmek.

Keyifle kalın...


2 yorum:

  1. canım bloga yeni başlamışsın, hayırlı olsun. çokta güzel, takipteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Yorumun beni çok mutlu etti :)

      Sil